2016 és 2018 között az Ital Magyarország és ezzel együtt a Bognár Pincészet marketing igazgató pozícióját töltöttem be.
- Cégcsoport szintű marketingstratégia tervezése több, mint 1.000 SKU-ra, hazai és export piacokra, brand és trade szinten egyaránt.
- Részvétel az éves kereskedelmi tárgyalásokban hazai és export piacokra.
- Marketing budget tervezése és felügyelete az összes üzletágra: saját borászati termékek, képviselt borászati termékek, sör, szörp, pálinkák – égetett alkoholos italok. Riportolás az ügyvezetőnek.
- Teljes körű felelősségvállalás (beleértve a teljes költségvetés-kezelést) minden NPI-re, aktivitásra és márka tevékenységre.
- A ROI centrikus „Go-to-Market” stratégia vezetése és annak végrehajtása a Sales és Disztribútori csapatok által.
- 5 fős marketing csapat fejlesztése, irányítása, direkt riportolása.
- 20 fős értékesítési csapat indirekt riportolása.
- 4 üzletág vezető indirekt irányítása, indirekt riportolása.
- Közös munka több, mint 10 ügynökséggel – kreatív, digitális, PR – 50 borászattal, 50 kisüzemi sörfőzdével, a Freixenet és a Heineken International-lel.
- Piaci trendek és versenytársak elemzése minden üzletágra.
- B2B kommunikációs stratégia-, média-mix tervezése és felügyelete.
- PR és közösségi média kommunikációs stratégia kialakítása, megvalósítása.
- B2B, B2G partnerkapcsolatok kiépítése, kezelése.
- Termékfejlesztés vezetése.
legfontosabb eredmények:
- Boros üzletágak termékoptimalizálása a fedezet/jövedelmezőség növelése mellett.
- Márkaportfólió erősítése minden üzletágban.
- Export piacok árbevételének növelése az első évben 1 millió euróval.
- Árbevétel növelése a hazai piacon az első évben 2 millió euróval .
- Márkatermékek értékesítésének növelése, átlagosan 15%-kal.
- Az összes marketing célkitűzést 100%-os teljesítése 2017-ben.
- Közvetlen disztribúciós rendszer indítása 2018-ban Budapesten.
- Független kiskereskedelmi program bevezetése 2018-ban.
- 750 koncepció megalkotása a képviselt borászati üzletág számára.
- Bognár Pincészet, mint márka felépítése.