Arculat & Együtt borozunk! trendkutatás
Ötlet, stratégia, PM: Szabó Ádám
Lead ügynökség: Style Communications
Webfejlesztés: Finetune
Kreatív: Molnár Luca
A kampány elsődleges célja, hogy 3.000 új fogyasztó regisztráljon be a Borháló kártyarendszerébe. A kampányhoz készített arculatot, szlogent választotta a Borháló az új arculatához.
A kampány másodlagos célja az volt, hogy egy profilozott, perszónára bontható borfogyasztó közösséget hozzunk létre a Borháló számára. A két célhoz egy hibrid stratégiát választottunk, mely során egy kérdőívvel mértük fel a fogyasztási szokásaikat, és tettünk értékajánlatot számukra a kitöltés végén.
Elsődleges célcsoportunk a borfogyasztás vagy ahhoz szorosan köthető témákra affinis, magyarországi fogyasztók csoportja volt, akiknek nincs semmilyen aktív vásárlói kapcsolatuk a Borhálóval. Másodlagosan szólítottuk meg azokat, akiknek már van Borháló kártyájuk, harmadlagosan pedig aktiváltuk a Borháló adatbázisában szereplő, de kártyával, vagy aktív státusszal nem rendelkezőket is.
A kampány során a célcsoportokat kor alapján szegmentáltuk, így alakítva ki a közel 30 hirdetési csoportot, akiket PPC és re-targetált PPC hirdetésekkel értünk el. 3.000 új vásárlót 7%-os konverzióval, 43.000 kitöltő esetén vártunk.
A landing oldalra érkezőknek egy közel 70 kérdésből álló kérdőívet kellett kitölteniük, melyben általános borfogyasztási szokásokat, preferenciákat, illetve a Borháló márkával kapcsolatos ismeretséget mértük.
A kitöltés végén mindenki számára ajánlottunk egy, a válaszai alapján hozzá illő bort. A kártyával nem rendelkezőknek ezen felül külön ajánlatot tettünk. Az e-mailben kapott kuponkóddal az általa megjelölt Borháló üzletben, a Borháló kártya kiváltása, és egy szabadon választott vásárlás követően ajándék bort kapott.
A kutatással sikerült a Borháló tulajdonosai, vezetői által fontosnak tartott hipotéziseket igazolni, elvetni. Ezek a hipotézisek legtöbbször személyes preferenciák és prekoncepciók alapján kerültek kialakításra, ami sosem jó alapja egy-egy stratégiának. Az ügyfél részére leadott elemzésben ezeket részletesen végigvettük, kidolgoztuk a javasolt akciótervet a változtatásokra.
Részletesen megvizsgáltuk a Borháló márka USP-k erősségét. Mivel kutatásunk eredménye több esetben igazolta a változtatás szükségszerűségét, egy bővebb analízis alapján javaslatot tettünk a pozicionálás, szegmentálás, értékajánlat fejlesztésére is.
HIRDETÉSI ESZKÖZÖK.
Facebook és Instagram linkhirdetések, amelyek az egyuttborozunk.hu
oldalra terelnek forgalmat
CÉLZÁSI CSOPORTOK.
Borok iránt érdeklődők – hozzávetőleg 1,5 millió felhasználó
KUTATÁSI IDŐSZAK.
2019. Q3-Q4
ÖSSZESÍTETT EREDMÉNYEK.
HIRDETÉS MEGJELENÉSEK SZÁMA: 4 758 269
KÉRDŐÍVET KITÖLTŐK SZÁMA: 28 716
KÁRTYA REGISZTRÁCIÓ 3 000+